DEH

DEH

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Νίκος Φωτόπουλος Μέλος Δ.Σ. ΔΕΗ Α.Ε. Εκπρόσωπος των εργαζομένων ΤΙ ΞΕΧΑΣΕ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΑΡΗΣ ΒΑΤΑΛΗΣ

Συναδέλφισσες –φοι,
στα χρόνια που ασχολούμαι με τα κοινά βρέθηκα αντιμέτωπος, όπως και πολλοί άλλοι, με διάφορες προβοκάτσιες. Ανάλογα και τη συγκυρία τις περισσότερες απ’ αυτές, παρ’ ότι μου έκαναν ζημιά, δεν τις απαντούσα. Έλεγα «υπομονή στο τέλος θα αποκαλυφθούν».
Μια από αυτές που συνειδητά δεν απάντησα, γιατί δεν το επιτρέπει η συγκυρία, αφορά ανακοίνωση παράταξης σωματείου που κυκλοφόρησε πριν από ένα μήνα.
Όμως απ’ ότι φαίνεται το γεγονός του ότι επέλεξα να μην απαντήσω σε μια ανακοίνωση που διαστρέβλωνε και απέκρυπτε πλήρως τις θέσεις μου, όχι μόνο δεν εκτιμήθηκε (τουλάχιστον απ’ αυτούς που τις ήξεραν), απεναντίας εκλήφθηκε και ως σήμα από κάποιους ότι μπορούν ανενόχλητοι να χρησιμοποιούν το όνομά μου για να δικαιολογήσουν τη στάση τους.
Ένας απ’ αυτούς είναι και ο συνάδελφος στο ΔΣ της ΔΕΗ Α.Ε. Άρης Βατάλης.
Πιο συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε προκειμένου να δικαιολογήσει τη στάση του για τον ΑΔΜΗΕ, απομόνωσε φράση από δική μου ανακοίνωση, όπου σαφέστατα διαφωνώ με την επιλογή της κυβέρνησης, λέγοντας ότι και ο συνάδελφος Φωτόπουλος (και σταματά εκεί) λέει ότι η λύση αυτή είναι καλύτερη.

Συνάδελφε Βατάλη,
στην παραταξιακή ανακοίνωση όπως είπα λόγω συγκυρίας αλλά και βαθύτερης κατανόησης του λόγου που εξεδόθη, επέλεξα να μην απαντήσω.
Σε εσένα όμως επειδή είσαι μέλος του ΔΣ της ΔΕΗ Α.Ε. και επειδή δεν θέλω να επαναληφθεί, δηλαδή να απομονώσεις φράση μου και να δημιουργούνται έτσι λαθεμένες εντυπώσεις και συμπεράσματα, λυπάμαι αλλά είμαι αναγκασμένος να προσθέσω τι ξέχασες να πεις.

Συνάδελφε Βατάλη,
στην ανακοίνωση που εξέδωσα με ημερομηνία 21/6/2016 επί λέξει γράφω:
«Για να είμαι δίκαιος και αντικειμενικός και κατ’ επέκταση για να έχω το ηθικό ανάστημα να είμαι επικριτικός και καυστικός εκεί που πρέπει, οφείλω να ομολογήσω ότι ο σχεδιασμός αυτής της κυβέρνησης, εάν και εφόσον εξελιχθεί έτσι, συγκριτικά με τα όσα μεθόδευε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, είναι καλύτερος. Είναι καλύτερος γιατί άλλο πράγμα είναι το 66% του ΑΔΜΗΕ να είναι στους ιδιώτες και εντελώς άλλο το 51% να ανήκει στο ελληνικό δημόσιο».  
Σ’ αυτή μου τη θέση (γιατί όπως είπα θέλω να είμαι δίκαιος και αντικειμενικός κάτι που οφείλουμε να είμαστε όλοι γιατί τότε ο λόγος μας γίνεται ακόμα πιο διεισδυτικός και καυστικός) επιμένω. Επιμένω γιατί έτσι είναι. Μια από τις βασικές μας θέσεις (η βασικότερη) για να μην ιδιωτικοποιηθεί ο ΑΔΜΗΕ ήταν ότι θεωρούμε ολέθριο λάθος η ιδιοκτησία και η διαχείριση του δικτύου μεταφοράς να φύγει από τον έλεγχο του δημοσίου και να περάσει στα χέρια των ιδιωτών.
Η απόφαση της κυβέρνησης να μην ιδιωτικοποιηθεί το 66% όπως είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση αλλά να παραμείνει το 51% στο δημόσιο την θέση μας αυτή (κατ’ αρχήν) την ικανοποιεί.

Συνάδελφε Βατάλη,
το ατόπημα που έκανες είναι ότι, είτε γιατί δεν διάβασες τη συνέχεια της ανακοίνωσής μου είτε την διάβασες και δεν κατάλαβες ή ακόμα χειρότερα παρ’ ότι τη διάβασες το έκανες συνειδητά… ξέχασες (γιατί έτσι σε βόλευε;) να αναφερθείς στην κατάληξή της, δηλαδή στο εγώ παρότι συγκριτικά με αυτό που ήθελε να κάνει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ θεωρώ καλύτερη αυτή την επιλογή διαφωνώ και με αυτή κάθετα και ριζικά ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΕΠΙ ΛΕΞΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ.
Τους λόγους που διαφωνώ (και όπως γράφω συντάσσομαι με τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ) τους αναφέρω πολύ καθαρά.

Συνάδελφε Βατάλη,
παίρνοντας την καλύτερη εκδοχή, δηλαδή ότι η αναφορά σου σ’ εμένα που στην ουσία με εμφανίζει να συμφωνώ με την επιλογή της κυβέρνησης, δεν έγινε σκόπιμα αλλά γιατί δεν διάβασες όλη την ανακοίνωσή μου παρά μόνο την αρχή της, στη συνέχεια θα την επαναλάβω με την παράκληση αυτή τη φορά να τη διαβάσεις ολόκληρη, όχι τόσο για να μάθεις τη θέση μου αλλά  μήπως και αλλάξεις στάση.
Ιδιαίτερα σε παρακαλώ να προσέξεις τη φράση «μη γελιόμαστε» που χρησιμοποιώ για να εξηγήσω τον κυριότερο λόγο που διαφωνώ και με την επιλογή αυτής της κυβέρνησης…. εκτός και αν εσύ θέλεις να γελαστείς…
Όσον αφορά το ρίσκο που όπως λες αρνείσαι να πάρεις μη τυχόν αποτύχει αυτή η επιλογή της κυβέρνησης και τότε πάμε σε πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ. όπως γράφω αυτό το ρίσκο δεν αφορά εμάς. αφορά την κυβέρνηση και δεν επιτρεπόταν να το πάρει. Αν αποτύχει η αρχική της επιλογή. την ευθύνη για την αποτυχία δεν θα την έχουμε όσοι κοιτώντας πίσω από την κουρτίνα αντιλαμβανόμενοι το τι θα επακολουθήσει εμποδίζουμε την υλοποίηση μιας απόφασης που αργά ή γρήγορα φέρνει την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ πιο κοντά. Την ευθύνη θα την έχει η κυβέρνηση που ενώ υποτίθεται θέλει να παραμείνει το 51% στο ελληνικό δημόσιο δέχθηκε να μπει στο κείμενο συμφωνίας ότι αν αποτύχει η αρχική επιλογή τότε θα πάμε σε πλήρη ιδιωτικοποίηση. Όχι εμείς.

Συνάδελφε Βατάλη,
δε γίνεται κάθε φορά να εκβιαζόμαστε και να πρέπει να τοποθετηθούμε στο πεδίο που κάποιοι άλλοι οριοθέτησαν, ή αυτό ή εκείνο.
Ούτε αυτό, ούτε εκείνο.

Συνάδελφε Βατάλη,
Κλείνω θυμίζοντάς σου τη ρήση: «η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα».

Ολόκληρη η ανακοίνωσή μου έχει ως εξής:


Νίκος Φωτόπουλος
Μέλος Δ.Σ. ΔΕΗ Α.Ε.
Εκπρόσωπος των εργαζομένων


ΣΥΝΕΠΗΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΜΟΥ
ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ
– ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ –
ΔΙΑΦΩΝΙΣΑ (ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΡΑΛΕΥΘΕΡΗΣ)
ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ
ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ

Αθήνα, 21 Ιουνίου 2016

Συναδέλφισσες, -φοι
Σε λίγες μέρες στην επικείμενη Γενική Συνέλευση των μετόχων μετά από πολύ μεγάλες περιπέτειες ξεκινά η διαδικασία αποκοπής του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ Α.Ε.
Για να είμαι δίκαιος και αντικειμενικός και κατ’ επέκταση για να έχω το ηθικό ανάστημα να είμαι επικριτικός και καυστικός εκεί που πρέπει, οφείλω να ομολογήσω ότι ο σχεδιασμός αυτής της κυβέρνησης, εάν και εφόσον εξελιχθεί έτσι, συγκριτικά με τα όσα μεθόδευε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, είναι καλύτερος. Είναι καλύτερος γιατί άλλο πράγμα είναι το 66% του ΑΔΜΗΕ να είναι στους ιδιώτες και εντελώς άλλο το  51% να ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.
Παρά ταύτα όμως, διαφώνησα και διαφωνώ κάθετα και ριζικά με κάθε διαδικασία αποκοπής του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ Α.Ε.,
  • γιατί η απόφαση της κυβέρνησης (όπως και των προηγούμενων) δεν επιβάλλεται από καμία απολύτως οδηγία της Ε.Ε. Απεναντίας, εδώ και 5 χρόνια, έχουμε εναρμονισθεί πλήρως με τα όσα προβλέπει η Οδηγία 72 μέσω του μοντέλου IΤΟ.
Η αποκοπή του ΑΔΜΗΕ γίνεται κατ’ απαίτηση των τοκογλύφων δανειστών που χωρίς προσχήματα εξυπηρετούν ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία επιδιώκουν να πετύχουν αυτό που δεν κατάφεραν πριν από μερικά χρόνια.
Είναι ντροπή και απαράδεκτο το ότι η κυβέρνηση υποχώρησε στις απαιτήσεις τους.
  • γιατί η απόφαση αυτή θα ζημιώσει τη ΔΕΗ Α.Ε. στερώντας της ένα σημαντικότατο περιουσιακό στοιχείο με εξασφαλισμένη κερδοφορία (και μάλιστα με εντελώς θολό το πόσο και πότε θα αποζημιωθεί για αυτό).
  • γιατί ακόμη κι αν θεωρήσουμε ότι οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι οι καλύτερες, δηλαδή όντως θέλει και σήμερα και αύριο και για όσο είναι στα πράγματα να κρατήσει το 51% στο ελληνικό δημόσιο, μη γελιόμαστε, η αποκοπή του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ, έστω και από μια επόμενη κυβέρνηση, φέρνει, την ιδιωτικοποίησή του πιο κοντά. Το είδαμε σε δεκάδες άλλες περιπτώσεις. Η δε τοποθέτηση στρατηγικού επενδυτή δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αυτό.
  • γιατί σε βάθος χρόνου ανησυχώ για το μέλλον των συναδέλφων μου στον ΑΔΜΗΕ.
Τέλος, οφείλω να επισημάνω πέρα και ανεξάρτητα από το αν εγώ διαφωνώ, ότι το μοντέλο αποκοπής του ΑΔΜΗΕ που επιλέχθηκε είναι τόσο πολύπλοκο που εμπεριέχει τεράστιους κινδύνους αποτυχίας που σε αυτή την περίπτωση, όπως προβλέπει η νομοθεσία, αφήνει ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να πάμε στην πλήρη ιδιωτικοποίησή του.
Ταπεινά η άποψή μου είναι ότι σε κάποια πράγματα το ρίσκο απαγορεύεται.

Συνάδελφισσες, -φοι
Για όλους αυτούς τους λόγους, ψήφισα κατά της εισαγωγής του θέματος στην ημερήσια διάταξη της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.
Για όλους αυτούς τους λόγους, μαζί με τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ θα βρεθώ εκεί που χρόνια τώρα μου επιβάλλει η συνείδησή μου.

Νίκος Φωτόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: