DEH

DEH

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Πολυφωνία για το ζήτημα ιδιωτικοποιήσεων

«Η ελληνική κυβέρνηση δεν πρόκειται να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ ή του Διαχειριστή Δικτύου, ΑΔΜΗΕ», δήλωσε ο κ. Λαφαζάνης.
Οι προεκλογικές εξαγγελίες, αλλά και η σκληρή στάση κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων, έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το κείμενο Βαρουφάκη, το οποίο δεσμεύει την κυβέρνηση «να μην κάνει πίσω στις ιδιωτικοποιήσεις που ολοκληρώθηκαν», «να σεβαστεί όσες βρίσκονται σε εξέλιξη σύμφωνα με τον νόμο» και «να επανεξετάσει εκείνες που πρόκειται να προκηρυχθούν στο μέλλον». Αμεση ήταν η διαφοροποίηση του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Ενέργειας και Περιβάλλοντος Παν. Λαφαζάνη στις αποκρατικοποιήσεις του τομέα ευθύνης του. Με δηλώσεις του εμφανίστηκε να εμμένει στις θέσεις του για παύση κάθε διαδικασίας ιδιωτικοποίησης σε ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, μηδέ εξαιρουμένου και του ΑΔΜΗΕ που συγκαταλέγεται στην κατηγορία των ιδιωτικοποιήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη και με βάση το κείμενο Βαρουφάκη η κυβέρνηση θα πρέπει «να σεβαστεί».

«Η ελληνική κυβέρνηση δεν πρόκειται να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ ή του Διαχειριστή Δικτύου, ΑΔΜΗΕ», δήλωσε ο κ. Λαφαζάνης, προβάλλοντας ως επιχείρημα για τον ΑΔΜΗΕ ότι «οι ενδιαφερόμενες εταιρείες δεν έχουν υποβάλει ακόμα δεσμευτικές προσφορές». Ο ίδιος εμφανίστηκε χθες να εμμένει και στη θέση του για ακύρωση του διαγωνισμού για το Ελληνικό, σημειώνοντας πως «παραμένει στο ακέραιο ό,τι έχω πει». Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λαφαζάνης με την ανάληψη των καθηκόντων του είχε χαρακτηρίσει «ακραία αντιπεριβαλλοντικά» τα σχέδια ανάπτυξης στο Ελληνικό, ξεκαθαρίζοντας πως «η κυβέρνηση θα επαναξετάσει τη σύμβαση με στόχο την ακύρωσή της».

Σε αντίθεση με τον κ. Λαφαζάνη, πάντως, ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκης εξέφρασε την κυβερνητική αποφασιστικότητα τόσο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Ελληνικό όσο και του διαγωνισμού για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. «Δεν θα διώξουμε τον Λάτση, αλλά θα επιδιώξουμε αλλαγές στους όρους της σύμβασης», τόνισε αναφερόμενος στο Ελληνικό , ενώ για τα αεροδρόμια, ανέφερε ότι «η σύμβαση δεν θα περάσει από τη Βουλή» και επεσήμανε ότι «υπάρχουν νομικά περιθώρια για αλλαγές».
Διαλλακτικός στο θέμα του Ελληνικού εμφανίσθηκε και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Τσιρώνης. Μίλησε για «χαμηλό τίμημα» και πρόσθεσε ότι θα τοποθετηθεί συνολικά όταν παραλάβει τη μελέτη αξιοποίησης της έκτασης, η οποία –όπως είπε– θα πρέπει να είναι συμβατή με τον μητροπολιτικό σχεδιασμό της Αττικής.

Η κυβερνητική διγλωσσία που εκφράστηκε χθες στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων δεν πέρασε απαρατήρητη από τους εταίρους - δανειστές, οι οποίοι έχουν μπροστά τους το δύσκολο έργο της έγκρισης της συμφωνίας με την Ελλάδα από τα Κοινοβούλιά τους. Η κυβέρνηση της Ελλάδας δεν μπορεί να αποφασίσει μόνη της να καθυστερήσει ή να σταματήσει τις ιδιωτικοποιήσεις», δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας Μάρτιν Γέγκερ. «Εάν η Ελλάδα έχει τέτοια πρόθεση, αυτό θα πρέπει να συμφωνηθεί σε στενή συνεργασία με την τρόικα», πρόσθεσε ο ίδιος.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: