DEH

DEH

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Mας έκοψε τη διαφήμιση. Το ρεύμα όχι ακόμη

Μπορείς να πολεμήσεις το Κράτος. Δεν μπορείς όμως να το νικήσεις. Στην «εισηγμένη» ΔΕΗ νιώθουν ακόμη μέρος του κράτους και με αυτή τη νοοτροπία η διοίκηση της επιχείρησης αποφάσισε να «τιμωρήσει» το Capital.gr για την αποκάλυψη ότι συνεργάτης του κου Ζερβού προσέφυγε κατά του... κράτους στην ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.

Μία ημέρα μετά τη δημοσίευση του
σχετικού ρεπορτάζ, η διαφημιστική εταιρεία της ΔΕΗ ενημέρωσε το εμπορικό τμήμα του Capital.gr να διακόψει την προβολή της τρέχουσας καμπάνιας που ήδη ήταν στον «αέρα». Ο λόγος που επικαλέστηκαν ήταν ένα ενημερωτικό δημοσίευμα για την επιχείρηση. Θα το έκαναν
νωρίτερα αλλά μέχρι να κινηθεί η γραφειοκρατία στο κρατικό μονοπώλιο και να ενημερωθεί η διαφημιστική, είχε ήδη περάσει το ωράριο. Το άφησαν λοιπόν για αύριο...

Η διοίκηση του μονοπωλίου δυσαρεστήθηκε και φέρθηκε με τον τρόπο που αρμόζει σε ολιγάρχες. «Δεν μου αρέσει αυτό που γράφεις, κόβω τη διαφήμιση για να σε εκδικηθώ». Στο μυαλό των ολιγαρχών του μονοπωλίου, η διαφήμιση ισοδυναμεί με «δωροδοκία». «Σου δίνω διαφήμιση για να βουλώσω το στόμα σου. Αν δεν το κρατήσεις κλειστό, θα σου την κόψω». Αδιαφορούν προφανώς για να διαφημίσουν το μονοπωλιακό προϊόν τους. Δεν ενδιαφέρονται να ενημερώσουν τον κόσμο, στον οποίο άλλωστε απευθύνεται η διαφήμιση. Ενδιαφέρονται να ελέγχουν την ενημέρωση.

Το Capital.gr φυσικά δεν άλλαξε στάση. Η θέση του μέσου εναντίον των μονοπωλίων ήταν γνωστή και πριν δοθεί η εντολή για τη συγκεκριμένη καμπάνια. Τώρα όμως φαίνεται ότι άγγιξε ευαίσθητες χορδές και η κριτική στις εμμονές του Αρθούρου Ζερβού, ξεχείλισε το ποτήρι.

Πρόκειται μάλλον για προειδοποίηση. Αν συνεχίσουμε να καταγράφουμε τα γεγονότα θα μας κόψουν και το… ρεύμα. Βεβαίως το Capital.gr αν και εδώ και χρόνια είναι το πρώτο σε επισκεψιμότητα οικονομικό μέσο ενημέρωσης, ήταν κομμένο και τα προηγούμενα χρόνια από την πίτα της ΔΕΗ. Τα κονδύλια δίνονταν ανέκαθεν με τον παραδοσιακό ελληνικό τρόπο και κατέληγαν σε μέσα χαμηλής επισκεψιμοτητας ή αναγνωσιμότητας με κριτήρια που απέχουν πολύ από τις ορθές πρακτικές της εταιρικής διακυβέρνησης.

Τι είναι όμως αυτό που δυσαρέστησε τον καθηγητή Αρθούρο Ζερβό και τη διοίκηση της επιχείρησης; Αν το ανώτατο στέλεχος δεν ήταν σε συνεννόηση με την επιχείρηση, εύλογα θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι ενημερώθηκαν από το Capital.gr για μια πράξη εχθρική έναντι του βασικού μετόχου της επιχείρησης από ένα στέλεχος που δεν ακολούθησε τη γραμμή που αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο. Εκεί επικράτησε ως φαίνεται η φωνή της λογικής. Σ’ αυτή την περίπτωση δεν θα είχαν λόγο να προβούν σε μια τέτοια σταλινική τακτική.

Αν όμως η κίνηση του στελέχους ήταν σε γνώση της διοίκησης, τότε πράγματι η αποκάλυψη του Capital,gr και η κριτική που άσκησε σήμερα ο Θ. Μαυρίδης
στο Σιωπητήριο, πράγματι τους χάλασε τον σχεδιασμό. Έναν σχεδιασμό προφανώς παιδαριώδη αφού οι αρμόδιες αρχές της Ε.Ε. συνέδεσαν αμέσως την αγωγή του «καταναλωτή ενέργειας» με την στάση της ΔΕΗ απέναντι στη βιομηχανία και την κοινωνία.

Η διοίκηση του ηλεκτρικού μονοπωλίου έχει συνηθίσει να μεταχειρίζεται όλα τα μέσα προκειμένου να διατηρήσει το μονοπωλιακό προνόμιο. Θα μας έχει απέναντι, όπως άλλωστε όλα αυτά τα χρόνια. Κι αν μας κόψουνε το ρεύμα, Θα αγοράσουμε γκαζόλαμπες...


Του Σταμάτη Ζαχαρού www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: