DEH

DEH

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Εχθρικό το Ασφαλιστικό Σύστημα στη ΔΕΗ


του Χρήστου Παπαδόπουλου
Στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, υπάρχουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι στη ΔΕΗ. Η εξυπηρέτηση τους από το υπάρχον ασφαλιστικό σύστημα, είναι από ανεπαρκής μέχρι επιτηδευμένα «παραγωγική».
Ανεξάρτητα από τις προσπάθειες που καταβάλει το ανθρώπινο δυναμικό και οι επιτόπιες διοικήσεις, να διαχειριστούν το σύστημα αυτό όσο το δυνατό καλλίτερα, συναντώνται προβλήματα που οφείλονται σε κεντρικές οργανωτικές επιλογές, περιορισμένης «ευθύνης»...
1. Ποιος είναι ο ρόλος των ελεγκτών γιατρών; Να ελέγχουν τους συναδέλφους τους, αν έκαναν σωστή διάγνωση (και μάλιστα χωρίς να είναι απαραίτητη η παρουσία του θεραπευόμενου); Η
 προληπτική ελεγκτική είναι μια διαδικασία, που σκοπό έχει να διαπιστώνει αν τηρούνται οι διαδικασίες που είναι εγκατεστημένες στο σύστημα. Κατά συνέπεια μπορεί να γίνεται από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και όχι απαραίτητα μόνο από γιατρούς, που το κύριο έργο τους (υπενθυμίζεται στους αρμοδίους) είναι να εξετάζουν ασθενείς. Εκτός και αν αυτό το ασφαλιστικό σύστημα διαθέτει πληθώρα γιατρών…
2. Οι υγειονομικές – ασφαλιστικές υπηρεσίες του ΤΑΥΤΕΚΩ(ΟΑΠ-ΔΕΗ), είναι να εξυπηρετούν πέρα από συνταξιούχους και ενεργούς υπαλλήλους της επιχείρησης. Επομένως τα ωράρια εργασίας του ασφαλιστικού φορέα θα πρέπει να προσαρμοσθούν κατάλληλα, ώστε να εξυπηρετούνται και οι εργαζόμενοι. Είναι άκρως αντιπαραγωγικό, οι εργαζόμενοι να δαπανούν τον εργασιακό τους χρόνο, για να ικανοποιήσουν τις περισσότερες φορές γραφειοκρατικές αρρωστημένες ορέξεις ανεγκέφαλων «ιθυνόντων».
3. Οι μακροχρόνιες θεραπευτικές αγωγές απαιτούν επαναλαμβανόμενες συνταγογραφήσεις. Γιατί άραγε, για την εγγραφή κάθε φορά των ανάλογων συνταγών, να απαιτείται σώνει και καλά πληρωμή του θεράποντος ιατρού; Γιατί να μη εγκατασταθεί μια νέα ειδική διαδικασία από τον ασφαλιστικό φορέα, για να εξυπηρετούνται αντίστοιχες περιπτώσεις; Πόσο παραγωγικό για την επιχείρηση είναι να ανατρέχουν κάθε φορά οι εργαζόμενοι στις έδρες των ασφαλιστικών φορέων, προκειμένου να συνταγογραφήσουν τα φάρμακα τους; Έχουν αποτιμήσει το κόστος από τις μετακινήσεις και τις απώλειες του παραγωγικού χρόνου;

4. Στις μεγάλες επιχειρησιακές μονάδες(ορυχεία, ΑΗΣ, κλπ), η παρουσία γιατρών είναι απαραίτητη. Είναι άξιο απορίας, γιατί αφαιρέθηκε απ’ αυτούς τους γιατρούς η δυνατότητα να συνταγογραφούν, όπως συνέβαινα παλαιότερα. Για τους γραφειοκράτες του ασφαλιστικού συστήματος, «παραγωγικότερο» θεωρείται να μετακινείται το σύνολο των εργαζομένων (το βουνό) προς τις έδρες των ασφαλιστικών, παρά ο Μωάμεθ…

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις διαπιστώσεις (γάγγραινες) του ασφαλιστικού συστήματος, όπως τις αντιλαμβάνονται οι ασφαλιζόμενοι κάθε φορά που προσέρχονται σ’ αυτό, για να «απολαύσουν» τις υπηρεσίες του.
Αυτές είναι επίσης και μερικές από τις «αγανακτήσεις» των στελεχών της επιχείρησης, που ενώ πασχίζουν καθημερινά να μειώσουν ακόμη περισσότερο το κόστος, από την άλλη αναγκάζονται να ανέχονται τις γραφειοκρατικές δυστροπίες του ασφαλιστικού φορέα.
Ή μήπως όλες αυτές οι ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν γίνονται στα πλαίσια της εφαρμογής βασανιστικών περιορισμών και δυσκολιών, που ως στόχο έχουν τη μείωση των δαπανών; Ποιών δαπανών όμως; Αυτών που βγάζουν από τη μια τσέπη για να τις χώσουν στων άλλων; Κατά τα άλλα όμως εξακολουθούν να διατυμπανίζουν, ότι όλες οι διαρθρωτικές αλλαγές που επιβάλλονται, γίνονται για να δομήσουν ένα αποτελεσματικότερο κράτος, φιλικότερο προς τους πολίτες!!!
Από την μόνιμη στήλη Αντίρrοπα στο kozan.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: